Wednesday 25 October 2017

Nsstring Til Nsdata Binære Alternativer


NSString eller NSData Jeg har blitt forandret mitt sinn som er det beste i det lange løp, og på dette punktet forvirrer jeg meg selv, så jeg trodde at Id ber om råd. Jeg skriver et program som vil samle nyttelastene av TCP-pakker på ledningen og (blant annet) rekonstruere dem. Akkurat nå, jeg vil bare ha teksten til transaksjonen, men til slutt vil jeg kanskje kunne lagre som et bilde, eller en annen (vilkårlig) fil. Jeg begynte å bruke NSString internt for å lagre dataene, siden jeg setter inn RTF-kommandoer for å formatere teksten med farger for å betegne clienterverinfo. Nå beveger jeg meg til å ikke sette inn RTF før det vises, så jeg kan gjøre andre manipulasjoner på den, hvis nødvendig. Problemet jeg kjører inn er at jeg har brukt NSMutableString-metoder for å erstatte forekomster av strenger og sette inn RTF-kommandoer som enkle konstruksjoner. Det ser ut til at NSData gir meg mindre fleksibilitet til å kunne endre innholdet før det diskuteres, men jeg vil ikke forårsake problemer hvis jeg lagrer binære data i en NSString. Også, jeg ser ikke offhand hvordan å konvertere NSData tilbake til en NSString. Hvilken rute er best for denne typen søknad Takk, Eric cacoa-dev mailingliste ltcocoa-dev. gt HelpUnsubscribeArchives: lists. applemailmanlistinfococoa-dev Ikke legg inn admin forespørsler til listen. De vil bli ignorert. Instinktet ditt er korrekt at NSData og NSMutableData er de riktige verktøyene for å håndtere strømmer av byte. NSData er en klasse som representerer biter av byte i deres bokstavelige representasjon, da de kan komme fra en stikkontakt eller gå inn i en fil. NSString representerer en tolkning av en bit av byte som en serie tegn, avhengig av kodingsordningen, mapping mellom byte og tegn behøver ikke være enkel (UTF-8 tegn er mellom en og fire byte lang). NSString vet også om ting som sammenligninger, formatkonverteringer og substitusjoner, som avhenger av egenskapene til tegn, så forskjellig fra byte. Fordi NSString lagrer data i tolket form, bør du behandle datastrøm til NSString som enveis til det er bevist annet. Du kan ikke flytte en vilkårlig buffer til en NSString og tilbake, og garantere et identisk resultat. Bruk NSData når du bryr deg om å bevare de originale bytes, eller sikte på å produsere en bestemt bytesekvens for ledningen eller en fil. RTF teller som data som oppfører seg som en streng, strengenes representasjon og binær representasjon kan byttes ut uten tap av mening (så lenge du vet hvilken strengkoding som ble brukt for binær representasjon). Et bilde er et eksempel på data som skal være igjen i NSData. Nedsiden av å stikke til NSData er at du kastet tilbake til standard C-biblioteket for ting som søk. For konvertering fra NSData til NSString: Du har lagt merke til NSStrings initWithData: koding: metode Du bør også se på NSAttributedString og NSMutableAttributedString. Dette er klasser som gjør det du synes å ha til hensikt med strenge - legge til og manipulere farger og andre attributter - og de kan produsere og bli initialisert fra RTF. Se - NSAttributedString RTFFromRange: documentAttributes: for example. I ditt sted ville jeg ikke bry meg med å perfeksjonere min egen RTF-generator, da jeg hadde et bibliotekssammenheng allerede på plass for å spesifisere min streng og dens farger, og få riktig RTF gratis. Den 21. juli 2004 klokka 18:17 skrev The Baur Family: gt Im skrive et program som vil samle nyttelaster av TCP-pakker på gt-ledningen og (blant annet) rekonstruere dem. Akkurat nå, jeg vil bare ha teksten til transaksjonen, men til slutt vil jeg kanskje være i stand til å lagre som et bilde eller en annen (vilkårlig) fil. gt gt Jeg startet med å bruke NSString internt for å lagre dataene, siden jeg var å sette inn RTF-kommandoer for å formatere teksten med farger for å betegne gt clientserver info. Nå flyttes jeg til å ikke sette RTF til gt vises, så jeg kan gjøre andre manipulasjoner på den, hvis nødvendig. gt gt Problemet jeg kjører inn i, er at Ive har brukt NSMutableString gt-metoder for å erstatte forekomster av strenger og sette inn RTF-kommandoer gt som enkle konstruksjoner. Det ser ut som at NSData gir meg mindre fleksibilitet for å kunne endre innholdet før du diskuterer det, gt, men jeg vil ikke forårsake problemer hvis jeg lagrer binære data i en gt NSString. Også, jeg ser ikke offhand hvordan å konvertere NSData tilbake til en gt NSString. gt gt Hvilken rute er best for denne typen søknad kakao-dev mailingliste ltcocoa-dev. gt HelpUnsubscribeArchives: lists. applemailmanlistinfococoa-dev Ikke legg inn admin forespørsler til listen. De vil bli ignorert. På torsdag 22 juli 2004 11:35:37 -0500, Fritz Anderson ltfritza. gt skrev: gt Nedsiden av å stikke til NSData er at du kastet tilbake til gt standard C-biblioteket for ting som søk. gt havent gjort det i lang tid kan du tilby en peker på hvor du skal grave opp mer info om det Eller skal jeg bare trekke ut mine gamle C referanser gt For konvertering fra NSData til NSString: Du har lagt merke til NSStrings gt initWithData: koding: metode gt Ups. Så det på et tidspunkt, glemte det for dette prosjektet. -) gt Du bør også se på NSAttributedString og gt NSMutableAttributedString. Dette er klasser som gjør det du synes å ha hensikt med strenger - legge til og manipulere farger og andre attributter gt - og de kan produsere og bli initialisert fra RTF. Se gt - NSAttributedString RTFFromRange: documentAttributes: for example. I ditt sted ville jeg ikke bry meg med å perfeksjonere min egen RTF-generator, gt når jeg hadde et bibliotekskonfigurasjon allerede på plass for å spesifisere min streng gt og dens farger, og få riktig RTF gratis. gt Jeg skjønte i går kveld at jeg hadde glemt NSAttributedString - jeg er glad for at du sa det, jeg vil sannsynligvis gå tilbake og prøve den ruten i stedet. Jeg var hovedsakelig bare ved å skifte farger, og med et blikk ser det ut til å være ganske enkelt uten at jeg trenger å bekymre meg om kontroll tegn. (Faktisk hadde det meste av strengmanipuleringen å gjøre med å håndtere tilbakestrømmer og slikt - men ved hjelp av en tilskrevet streng, håper jeg jeg kan glemme det.) Takk, Eric kakao-dev-postliste ltcocoa-dev. gt HelpUnsubscribeArchives: lists. applemailmanlistinfococoa-dev Ikke legg inn admin forespørsler til listen. De vil bli ignorert. NSString initWithData: NSUTF8StringEncoding - returnerer ingen Jeg leser en RTF-fil som er inneholdt i en binær fil. Jeg må lage en RTF-fil på HD - men har et problem når jeg prøver å flytte dataene gjennom systemet. Følgende kodelinje fungerer noen ganger med de samme dataene: NSString theString NSString alloker initWithData: strData-koding: NSUTF8StringEncoding Denne linjen med kode fungerer alltid - med samme datainngang: NSString theString NSString alloker initWithData: strData-koding: NSASCIIStringEncoding Dataene er en RTF-fil som for øyeblikket ikke inneholder noen spesielle UTF8-tegn - men kunne. Noen ideer om hvordan det er bedre å lage en UTF8-streng fra data. Takk for det du måtte tenke på. Den 3. desember 2004 kl. 9:52 skrev Lance Drake: gt Jeg leser en RTF-fil som finnes i en binær fil. Jeg trenger gt for å lage en RTF-fil på HD - men har et problem når jeg prøver å flytte dataene gjennom systemet. gt gt Følgende kodelinje fungerer noen ganger med de samme dataene: gt NSString theString NSString alloker initWithData: strData gt-koding: NSUTF8StringEncoding gt gt Denne linjeskoden fungerer alltid - med samme datainngang: gt NSString theString NSString alloker initWithData: strData gt-koding: NSASCIIStringEncoding gt gt Dataene er en RTF-fil som for øyeblikket ikke inneholder noen spesifikke UTF8-tegn - men kan. Innholdet i en RTF-fil kan se ut som en streng, men de er ikke at de skal behandles som data. Legg det som en NSData og les og skriv det ved hjelp av NSData-metoder. gt Innholdet i en RTF-fil kan se ut som en streng, men de er ikke gt de skal behandles som data. Legg det som en NSData og les og gt skriv det ved hjelp av NSData-metoder. gt Douglas Davidson Det er utmerket tilbakemelding og råd. Det skjedde for meg - (etter at jeg sendte spørsmålet selvfølgelig) - Hvorfor bry deg om å gå gjennom NSString-fasen - bare skriv dataene til en fil. Så, du har bekreftet mine tanker og jeg setter pris på din spesielt rask hjelp. UTF-8 forutsetter også at inngangsdataene er en vanlig UTF-8-streng eller en nullterminert unikar, selv om UTF-8 omfatter alle ASCII, kan charet ikke ordne seg riktig for bestemte tegn, og som standard bruker init-metodene nonLossy-koding så hvis en ukjent eksponert karakter oppstår, returneres null. På fredag, 3 des 2004 10:04:45 -0800, Douglas Davidson ltddavidso. gt skrev: gt gt gt gt den 3. desember 2004 kl 9:52 skrev lance drake: gt gtgt jeg leser en RTF-fil som er inneholdt i en binær fil. Jeg trenger gtgt å lage en RTF-fil på HD - men har et problem når jeg prøver å flytte dataene gjennom systemet. gtgt gtgt Følgende kodelinje fungerer noen ganger med de samme dataene: gtgt NSString theString NSString alloker initWithData: strData gtgt-koding: NSUTF8StringEncoding gtgt gtgt Denne linjeskoden fungerer alltid - med samme datainngang: gtgt NSString theString NSString alloker initWithData: strData gtgt-koding: NSASCIIStringEncoding gtgt gtgt Dataene er en RTF-fil som for øyeblikket ikke inneholder noen spesielle gtgt UTF8-tegn - men kunne. gt gt innholdet i en RTF fil kan se ut som en streng, men de ikke gt de bør behandles som data. Legg det som en NSData og les og gt skriv det ved hjelp av NSData-metoder. gt gt Douglas Davidson gt gt gt gt Ikke legg inn admin forespørsler til listen. De vil bli ignorert. gt Kakao-dev mailingliste (ltCocoa-dev. gt) gt HjelpUnsubscribeUpdate abonnementet ditt: gt lists. applemailmanoptionscocoa-devltkarl. adam. gt gt gt Denne e-posten sendes til ltkarl. adam. gt gtiOS 7: Base64 Kode inn og avkode NSData og NSString-objekter Med utgivelsen av iOS 7, har Apple lagt til støtte for koding og dekoding av data ved hjelp av Base64. I dette innlegget går vi gjennom to eksempler ved hjelp av Base64 for å kode og dekode både NSData og NSString objekter. Først skal vi opprette et NSString-objekt som genereres av Base64 som koder for et NSData-objekt. Dette vil bli etterfulgt av dekoding Base64 NSString tilbake til et NSData-objekt. Vi vil vise NSString-dataene, både kodet og dekodet for å sikre at alt er bra. Det andre eksemplet vil kode og dekode NSData fra Base64. Dette eksemplet er relevant hvis du har et NSData-objekt som må være Base64-kodet, eller du må dekode et Base64 NSData-objekt (uansett grunn). Opprett et Base64-kodet NSString-objekt Let8217s begynner med å kode et NSData-objekt i Base64 og returnere et NSString-objekt:

No comments:

Post a Comment